Vliegtuigpassagiers omarmen zelf verbinding

vlucht-volgen-van-passagiers

Volgens de meeste recente verslag van OAG’s, “Self-Connection: De stijging en de wegversperringen van een groeiende Travel Reservering strategie,” 40 procent van de Amerikaanse reizigers zijn het omzeilen van typische boeking praktijken, zoals door middel van een luchtvaartmaatschappij, reisbureau of OTA, en beginnen te self-verbinding wanneer ze reizen.

Zelf verbinden passagiers worden gedefinieerd als degenen die losse tickets te vliegen van de stad A naar stad C boeken, via Stad B.

Al populair in Europa, is zelf het aansluiten begint te stijgen in populariteit in de Verenigde Staten markt als passagiers kijken om geld te besparen. Passagiers kunnen mixen en matchen luchtvaartmaatschappijen om de score van de beste deal te sluiten of door een stad ze willen bezoeken op weg naar hun eindbestemming. Maar wat zijn enkele van de wegversperringen en uitdagingen met succes zelf te verbinden, en hoe kunnen de luchtvaartmaatschappijen en luchthavens maken dit proces gemakkelijker?

OAG onderzocht meer dan 2.900 flightview app gebruikers mobiele telefoon om de huidige reiziger gedrag te ontdekken en te meten sentiment als het gaat om self-verbinding. Enkele bevindingen uit het onderzoek zijn:

  • 92% van de reizigers bereid zijn om zelf aan te sluiten onder de juiste omstandigheden.
  • 37% van alle reizigers zijn bereid om meer dan vier uur te wachten op een tussenstop om $ 200 te redden. Voor Millennials, dat nummer springt naar 55%.
  • 31% van de reizigers hebben meer kans om zichzelf te verbinden door een stad die ze willen bezoeken.
  • 55% van de reizigers cite missen van een aansluitende vlucht en niet automatisch worden omgeboekt door de luchtvaartmaatschappij als hun top angst bij zichzelf verbinden.
  • Kijk voor een vliegtuigradar online voor het volgen van vluchten.

In eigen land, dit lijkt te werken en geeft Alaska Airlines een beetje meer aanwezigheid in de markt. Maar hoe zit het internationaal? Alaska Airlines heeft overeenkomsten code-sharing met meer dan een dozijn luchtvaartmaatschappijen, waaronder Cathay Pacific, Hainan Airlines, Korean Air en Qantas. Met de interline relatie met Delta afbouw, is er duidelijk een kans hier voor Alaska Airlines om nieuwe of versterkt relaties met Aziatische carriers te overwegen. Zeker als Hainan waren op zoek naar nieuwe wegen om te dienen om Amerika’s westkust, is de link met de Alaska ziet er goed uit.

Dit vraagt ook de beoordeling van nieuwe deal Alaska Airlines ‘met Virgin America – analyse kan hier worden gevonden.

Als de voorkeuren van consumenten veranderen om geld te besparen op vliegreizen kosten, kunnen luchthavens en luchtvaartmaatschappijen nodig hebben om hun aanpak te heroverwegen met dit specifieke segment van de reiziger. Hoe zal dit nieuwe trend in het boeken van invloed klantbehoud en loyaliteit tarieven? Zullen nieuwe partnerschappen moeten worden gecreëerd of zullen nieuwe ondersteunende diensten moeten worden aangeboden om de klanttevredenheid te handhaven?