De strijd voor de wereldwijde markten

financieel-beste-vliegtuig-maatschappijen

In maart 2015, Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen presenteerde een case voor oneerlijke concurrentie van een aantal van de Golf-based luchtvaartmaatschappijen, meest recentelijk het vrijgeven van een cache van financiële gegevens deze week ter ondersteuning van hun vorderingen. Dit alles doet vermoeden, is de strijd voor de wereldwijde markten intensivering van een inkeping?

Hebben genomen binnenlandse capaciteit luchtvaartmaatschappij onder controle en met voorraden luchtvaartmaatschappijen dicht bij hoog van vijf jaar, zijn Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen beginnen naar het buitenland op zoek naar hun toekomstige groei. In minder dan 20 jaar, heeft Emirates de overgang van nichespeler aan full-service generalist en het Midden-Oosten heeft de grootste stijging van de vliegtuigstoel capaciteit van alle regio’s in de afgelopen twee decennia gezien. Is dit wat de Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen geschrokken gekregen? Er komen vanuit het midden oosten steeds meer vliegtuigen en dus vluchten bij.

Vandaag de dag, meer dan de helft van de wereldwijde vliegtuigstoelen worden geleverd door leden van een alliantie of een ander. Echter, met toenemende concurrentiedruk, op welk punt zal de merites van het NAVO-lidmaatschap worden gecompenseerd door de behoefte aan flexibiliteit en selectieve strategische partnerships? Sommige luchtvaartmaatschappijen hebben gefocust op hun NAVO-lidmaatschap als een kanaal van de internationale strategie en kunnen hun oog hebben van de markt gehaald. Interessant is dat de zaak wordt gemaakt tegen de Golf vervoerders niet het gebruik van allianties te erkennen als onderdeel van de internationale strategie van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen.

Met de ‘Rule of Three’ van toepassing zijn op een groot aantal industrieën, waaronder luchtvaart, moeten we verwachten verdere veranderingen in de verschillende allianties, strategische partnerships en carrier relaties zoals de opkomst van de drie dominante carriers in de volwassen markten de luchtvaart? Alleen de tijd zal het leren, maar één of andere vorm van verandering is op zoek steeds waarschijnlijker.

Op zoek naar vliegtuigen op een vliegtuig radar online? Volg vluchten online op de homepage.