Royal Air Maroc helpt West-Afrika luchtvaart

air-maroc-vluchten

De eerste bevestigde gevallen in het Ebola-uitbraak in West-Afrika werden gemeld maart 2014. Op dat moment, het volume van de luchtvaartmaatschappij geplande capaciteit in en uit Guinea, Liberia en Sierra Leone was gelijk aan ongeveer 30.000 zitplaatsen per maand van en naar elke markt. Zoals de gegevens van OAG schema’s Analyser shows, het was vijf maanden voor de impact verscheen op geregelde diensten, maar tussen juli en november 2014, werd de capaciteit gereduceerd tot een fractie van de pre-Ebola levels.

De capaciteit van en naar Guinee bereikte een dieptepunt in november 2014 en het was 45% van de maart 2014 capaciteit niveau van de vluchten, maar het was pas in februari 2015 dat de capaciteit van en naar Liberia en Sierra Leone zijn dieptepunt bereikt met minder dan 20% van de de pre-Ebola zitplaatsen werking. Sindsdien is de capaciteit in elke markt gestaag toegenomen, hoewel het lijkt te worden plateauing een of andere manier onder het oude niveau.

In de werkwijze kan er een herstructurering van de markt zijn. Luchtdiensten tussen de getroffen landen en Europa zijn gesneden en er zijn niet langer vluchten van Sierra Leone naar het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk of België, hoewel de capaciteit tussen Frankrijk en Guinee, en tussen België en Liberia lijkt zich te herstellen tegen het einde van 2015 .

In onze Trends Report kijk op 2015, gepubliceerd op de achterkant van 2014 merkten we de groei in de Afrikaanse luchtvaart had aanzienlijk omlaag vertraagd en vertrekkende volgen internationale vluchten groeide met 1,4% tot 87 miljoen, ruim onder de groei van 5,9% in 2013 meegemaakt.