De rol van Delta Air Lines in Dallas

dallas-airport-in-de-vs

Southwest heeft Delta Air Lines een tijdelijk uitstel van executie deze week gegeven in het gebruik van twee poorten op de luchthaven Dallas Love Field (DAL). Dus, voorlopig, kan Delta blijven werken naar Atlanta van de Liefde, een bestemming het al bedient van Dallas / Ft. Worth (DFW).

Toen het duidelijk dat de twee poorten in kwestie zou onder de voorwaarden van het Amerikaanse ministerie van Justitie schikking beschikbaar komen, waardoor American Airlines om te fuseren met US Airways werd, drie maatschappijen interesse getoond in de poorten – Delta, Southwest en Virgin America.

Delta ging zelfs zo ver om zijn voorgenomen vluchten in de planning van poorten ‘te zetten, in de hoop om uit te breiden van haar enkele bestemming regionale jet bewerking naar meerdere bestemmingen te dienen en te upgraden naar 717s.

Hoewel Delta een waardige concurrent tegen American Airlines, die DFW domineert als het werkt vier op de vijf zetels in juli 2015 zou kunnen zijn, de realiteit is dat Delta is veel meer een minderheid speler.

Kijkend naar capaciteit Delta Air Lines ‘, met slechts 2% bij DAL en 4% bij DFW, is het geen overeenkomt voor American Airlines op DFW of Southwest Airlines bij DAL. De competitie Delta facing afkomstig van American Airlines op elk van de acht routes van DFW en van Southwest over de DAL operatie Atlanta.

Delta heeft hard gevochten om de controle over de hekken te behouden, maar het is moeilijk om dit te zien als onderdeel van een strategie op lange termijn voor het serveren van Dallas. Huidige regelgeving limiet DAL tot 20 poorten, dus er is een grens aan de groei toch. Delta moet kijken terug op haar besluit aan het einde van 2004 tot DFW laten vallen als een hub, ontruimen van 24 poorten in het proces.

Een vlucht volgen via internet? Gemakkelijk met onze radar gratis beschikbaar voor iedereen met internet.