Overleven of gedijen?

europese-luchtvaartmaatschapijen

Overleg van de grootste groepen luchtvaartmaatschappijen van Europa, IAG, Air-France KLM en Deutsche Lufthansa AG, is gericht in de afgelopen maanden op verstoring, stakingen en geschillen, vooral als gevolg van het proberen om de kosten te concurreren met LCCs snijden. Moeilijke tijden.

Zoals we mee in onze laatste rapport, het feit dat deze groepen, en hun vervoerders Air France, British Airways en Lufthansa, zijn hier nog steeds betekent dat ze moeten er iets recht hebben gekregen. Echter kostenreductie slechts één van een aantal strategieën die door de luchtvaartmaatschappij groepen overleven geweest. Een vliegtuig volgen was nog nooit zo gemakkelijk.

Een van die strategieën heeft de oprichting van de luchtvaartmaatschappij groepen die bestaan ​​uit individuele luchtvaartmaatschappijen, 100% eigendom van de groep, maar het onderhoud van de verschillende markten en verschillende segmenten geweest.

Als ze niet meer kan bieden hoge tarieven / hoge waarde, en ze kunnen niet concurreren met LCCs op lage tarieven, zijn ze op weg naar een middenweg aanbod. Maar het is niet zeker hoe succesvol deze aanpak kan zijn.

Er is ook de sluipende dreiging van Gulf vervoerders, die – volgens de OAG Dienstregeling Analyser – hun aandeel van de zitplaatsen in de afgelopen vijf jaar zijn gestegen van en naar Europa met 4%.

We kijken naar deze kwesties meer in detail en vragen of de Europese erfenis dragers weer kunnen gedijen – of alleen maar overleven?