Japan en Taiwan Air Services

schema-vlucht-volgen-routes-japan-en-taiwan

Deze zomer is de vierde zomer sinds Japan en de Republiek China (Taiwan) een Open Skies overeenkomst getekend. Op het moment dat hij werd begroet door het toerisme instanties en academici als een doorbraak overeenkomst. Drie jaar later, hoe is het veranderd de opties voor het vliegen tussen de twee landen?

Volgens OAG routetabellen data, het aantal vluchten deze zomer is een stijging van 38% op de zomer van 2012, terwijl het aantal vliegtuigstoelen stijgt met 30%.

Terwijl het aantal geplande luchtvaartmaatschappijen die tussen Japan en Taiwan is door een, tot en met 13, is er een aantal churn in de mix van vervoerders als Peach, AirAsia Japan vliegtuigen, Scoot en Tiger Airways vluchten in Azië elk op de markt gekomen – AirAsia Japan veranderd in Vanilla Air, en United Airlines en Vietnam Airlines uitgetrokken.

Zelfs als het aantal ondernemingen is redelijk stabiel de markt is het ondersteunen van veel meer routes. In de zomer na de overeenkomst het aantal routes bediend steeg met 50% ten opzichte van vorig jaar, maar ze zijn blijven stijgen en deze zomer in totaal 27 vliegroutes zal worden geëxploiteerd door een of andere vervoerder, vijf meer dan drie jaar geleden. Op de vliegtuig radar zullen er dus meer dan slechts een enkele vlucht te zien zijn.

vliegtuig-volgen-analyse-taiwan-en-japan

Zoals te verwachten Tokio en Taipei belangrijke markten met NRT-TPE de grootste, goed voor bijna een kwart van alle capaciteit echter de niet-kapitaalmarkten zijn gegroeid met meer dan 100% ten opzichte van de zomer 2014.

EVA Airways is de luchtvaartmaatschappij die de meeste capaciteit heeft toegevoegd, met 39% van de extra frequenties sinds de zomer van 2012 vliegen onder hun merk. De low cost carriers hebben ook aangevallen de markt en tussen hen Vanilla Air and Peach Aviation hebben ook bijgedragen 39% van de extra vluchten en 16% van de geplande vluchten worden nu bediend door low cost carriers. Terwijl de EVA-strategie is om het routenetwerk (nu 14 voor deze zomer) te verbreden, is Vanilla Air geconcentreerd op de NRT-TPE met een bereik van ’s ochtends vroeg en’ s avonds vertrekken van NRT, en pas onlangs toe te voegen KHH (Kaohsiung) -NRT, terwijl Peach heeft zich geconcentreerd op de Osaka markt.

Toen de Open Skies overeenkomst werd aangekondigd was er ten minste één afwijkende stem, zeggende dat de markt al verzadigd was tussen Tokio en Taipei. Dat bleek niet het geval te zijn. Met de opening eerder deze maand van de nieuwe low cost terminal op Narita de vraag zal zijn hoe veel meer groei kan deze steun aan de markt?