Iran – niet veranderingen in de luchtvaart landschap lonken?

vlag-van-iran

Het is al vele jaren een markt van beperkte toegang en de handel activiteit, maar voor de Islamitische Republiek Iran, de betrekkingen te verbeteren, kon het landschap luchtvaart ervaring veranderen in de loop van de komende 5 jaar?

Ondanks het feit dat beperkte handel met de rest van de wereld voor vele jaren, is het bereik van de lucht diensten en de capaciteit van Iran naar de rest van de wereld aanzienlijk toegenomen. In 1996 waren er 105 stedenparen bediend vanuit en binnen Iran naar de rest van de wereld; in 2015 is dat aantal meer dan verdubbeld tot 236 met bijna 130 van hen zijn internationale diensten. Ondanks diverse sancties, heeft Iran meer activiteit ervaren in de lucht diensten dan we beseffen.

Vooruitblikkend, zou Iran zijn onderworpen aan politieke resultaten en gaan over een aantal wijzigingen in de luchtvaartmarkt te zien. Zo ja, welke veranderingen zouden deze zijn?

Er is een vraag naar nieuwe, zuinigere vliegtuigen volgen die in dienst van de lokale vervoerders en indien toegestaan ​​het waarschijnlijk is dat ze een bestelling zou plaatsen met een van de grote vliegtuigbouwers. Feitelijke levering van deze vloten, kunnen echter een of andere manier af te zijn, gezien de fabrikanten huidige orderportefeuilles en de levering slots.

Aan de vraagzijde zal elke verandering in de handelsmogelijkheden en bezoekers dragen allemaal bij aan de gelegenheid. Met een low-cost carriers momenteel goed voor minder dan 3% van de capaciteit tegen een regionaal gemiddelde dichter bij de 17%, zou het suggereren dat de luchtvaart landschap kan veranderen.

Combineer dat met de geografische ligging van Teheran en de bevolking van een vergelijkbare grootte naar de grote steden zoals Londen en New York, als verdere politieke vooruitgang wordt geboekt dan Iran kan een groot deel van de verandering ondervinden van de huidige luchtvaartmarkt.