Iran veel potentieel

luchtaart-van-iran

Op papier althans, de vooruitzichten voor de Iraanse luchtvaart zijn er goed uit. Veel van de fundamenten van een gezonde route ontwikkeling zijn in de plaats: een omvangrijke populatie met een verlangen om te reizen; diaspora gemeenschappen met een sterk gevoel van de Iraanse identiteit; arbeidsmigrant stroomt; en een economie die zich steeds meer bezig met de wereld buiten haar grenzen. Bovendien luchtvaartmaatschappijen zoals Air France, Eurowings en Austrian Airlines staan ​​in de rij om nieuwe lucht diensten te lanceren.

Echter, de markt geconfronteerd met ernstige belemmeringen ook, vooral voor zijn huis-gebaseerde carriers met hun ouder wordende vloot en de luchthavens die investering nodig. Niet verrassend, na het volgen van vroege aanwijzingen zijn dat de binnenlandse markt zal moeite hebben om te groeien in 2016, zet haar lange langzame daling voor een tijdje langer. Volg vluchten van deze en je zal het zien.

De internationale markt beter zal vergaan, tenminste als de schorsing van diensten tussen Iran en een aantal Golfstaten blijkt een tijdelijke maatregel. In de afgelopen twee jaar een groot deel van de internationale groei van de zetels aan Iran is gekomen uit de Golf gebaseerde dragers en Turkish Airlines die zijn opgevoerd diensten aan hun hubs en op voorwaarde dat de regionale en long haul-connectiviteit naar en vanuit Iran. Dit heeft bijgedragen bouwen indirecte verkeer en te bewijzen dat de markten die worden gebruikt om gediend te worden non-stop eens bestaan. 2016 zou het jaar zijn wanneer andere maatschappijen het voorbeeld van Air France en hervat non-stop-diensten aan Iran.