Groeiplannen voor LOT Polish

polish lot airlines logoLOT Polish Airlines is van plan verdere winstgevende groei te creëren. Er komt een terugkeer naar Newark en een nieuwe route naar Seoul. De luchtvaartmaatschappij heeft deze verklaring afgelegd:

LOT heeft een 2020 winstgevende groeistrategie. Gedurende die tijd is het van plan om een ​​duurzame levensvatbaarheid te bereiken en uit te groeien tot een toonaangevende luchtvaartmaatschappij in Polen en Centraal- en Oost-Europa met meer dan 10 miljoen passagiers per jaar, geleidelijk te verhogen van de vloot en de lancering van nieuwe vluchten.

LOT zijn strategie is gebaseerd op vijf pijlers: gebruikmaken van de mogelijkheden die ligt in een groeiende markt, het ontwikkelen van een netwerk van verbindingen en een hub, de concurrentie, het stimuleren van de effectiviteit en het opbouwen van een toegewijd team.

“Het maximaal gebruik maken van het feit dat de markt van de luchtdiensten in Polen en de Centraal- en Oost-Europa is gebonden om te groeien in een veel sneller tempo dan in andere Europese landen is een startpunt voor ons plan voor verdere groei. We hebben geschat dat alleen al in Polen het aantal passagiers zal groeien met ongeveer 5% per jaar. Het is een enorme kans voor ons”, zegt Rafał Milczarski, CEO van LOT’s.

LOT gaat zijn verloren marktaandeel terug te winnen in Polen, het streven naar ca. 25%. Het betekent dat het aantal van haar passagiers al in 2020 zal 10m overschrijdt ten opzichte van 4,3 miljoen in 2015. Vandaar dat de luchtvaartmaatschappijen hebben aangekondigd dat ze gaan blijven hun netwerk van verbindingen met langeafstandsvluchten te ontwikkelen wat haar belangrijkste element is.

“Lange-afstand vluchten zijn het meest winstgevende onderdeel van ons bedrijf en de enige luchtvaartmaatschappijen in de regio. LOT heeft het bijbehorende groeipotentieel. We zijn vooral gaan richten op het ontwikkelen van vluchten naar Noord-Amerika en de belangrijkste zakencentra in Azië. Aansluitingen op Centraal-Azië en het Midden-Oosten zijn bijzonder interessant vanuit ons perspectief. Warschau geografische ligging maakt het mogelijk om een ​​ongeëvenaard aanbod van vluchten naar landen zoals Kazachstan of Iran te ontwikkelen. We gaan profiteren van dat potentieel” voegt Rafał Milczarski er aan toe.

In slechts een paar weken gaat LOT een ​​directe vlucht naar Seoul opereren en volgend jaar een andere verbinding naar Newark in de Verenigde Staten is gepland om te worden geopend lanceren. Vluchten naar de tweede luchthaven van NYC zal in eerste instantie 4 en vervolgens 5 keer per week worden gebruikt. Dit zal beginnen vanaf het begin van het zomerseizoen 2017.

“We zijn blij om terug te keren naar Newark, want het is een belangrijke verbinding met de Poolse gemeenschap. Newark is ook een belangrijk knooppunt voor passagiers die hun reis naar andere bestemmingen in de Verenigde Staten voort te zetten”, zegt Rafał Milczarski.

Binnenkort gaat LOT meer nieuwe bestemmingen aankondigen. CEO LOT’s wijst erop dat als het netwerk van verbindingen blijft ontwikkelen, de vervoerder met Warschau als hub gelijke tred moet houden. Zorgen voor de kortste en meest handige transfers is een van de belangrijkste voorwaarden die ten grondslag liggen voor de uitvoering van de strategie.

“Als nieuwe lange-afstandsvluchten worden gelanceerd, het aantal korte-afstandsvluchten, met name uit de Midden- en Oost-Europa, gaat ook de weg omhoog. We nemen aan dat het percentage van de transferpassagiers, dat wil zeggen, degenen die overstappen in Warschau, gaat 50% benaderen in 2020. Omdat dit onze hub, moet de luchthaven te blijven met onze ontwikkeling, dat wil zeggen, te zorgen voor passende infrastructuur en capaciteit. Het is een enorme uitdaging voor de luchthaven Warschau Chopin die in 2020 gaat zijn grenzen capaciteit te bereiken. In de komende jaren gaat LOTverder met de ontwikkeling van haar hub op de luchthaven Warschau Chopin maar uiteindelijk zijn aanbod moeten worden overgedragen aan een andere, centraal gelegen luchthaven in Polen”, zegt CEO LOT’s.

Een handige dienstregeling van de vluchten is niet de enige concurrentievoordeel LOT geniet. De Poolse luchtvaartmaatschappij gaat om te concurreren op de markt aanbieden van de beste prijs-kwaliteitverhouding. LOT is van plan meer aangepaste promoties en het werken aan het ontwikkelen van aanvullende producten en diensten.

“Veel zal niet meer zo duur luchtvaartmaatschappijen worden opgevat. Reist u met LOT Polish Airlines kan goedkoop zijn, plus we in staat zijn om verder te gaan dan wat andere low-budget luchtvaartmaatschappijen kunnen zorgen, te weten, bijvoorbeeld, gratis ingecheckte bagage of gratis maaltijden aan boord, “zegt Rafał Milczarski. “De concurrentie noopt ons tot een sterke omzet structuur op te bouwen op alle markten waar we aanwezig zijn. We gaan onze samenwerking met reisbureaus die de ruggengraat van onze verkoopactiviteiten in het bedrijfsleven en aan de andere kant willen we de voetafdruk en de verkoop via onze lot.com website die bedoeld is om de bron te verhogen versterken van de beste aanbiedingen voor de passagiers die het meest gevoelig zijn voor de prijs, “voegt LOT CEO.

LOT is van plan om de klanttevredenheid met haar dienstverlening te meten op een regelmatige basis. Die verhouding is één van de elementen die helpen bij toezicht op de uitvoering van de strategie.
Om zijn product portfolio te verbeteren en haar netwerk van verbindingen LOT ontwikkelen zal een sterke en efficiënte vloot nodig hebben. Het bedrijf schat dat in 2020 zal het een totaal van ongeveer 70 vliegtuigen, waaronder 16 Dreamliners en ongeveer 15 nieuwe single-gangpad vliegtuigen met 150-plus zitplaatsen bedienen.

“LOT is in staat om haar vloot te ontwikkelen op eigen dankzij operationele leasing op die manier een aanzienlijke vermindering van een last voor de financiën van het bedrijf en het verbeteren van de beschikbaarheid en levertijd voor de vliegtuigen. In 2017 de eerste single-gangpad vliegtuigen zullen worden toegevoegd aan onze vloot. We zijn in de laatste fase van de onderhandelingen. We verwachten ook dat de levering van twee nieuwe Boeing 787 Dreamliners. We gaan te vereenvoudigen en te standaardiseren onze doelstelling vloot “, zegt Rafał Milczarski.

Een van de belangrijkste factoren waardoor LOT duurzaam levensvatbaar te worden omvat het gestaag toenemende effectiviteit van het bedrijf op alle gebieden van haar activiteiten. Vandaag LOT is een van de meest effectieve luchtvaartmaatschappijen in Europa in termen van kosten. Echter, de kosten-batenverhouding van plan om te verbeteren om te bereiken 5,5 USC / ASK ten opzichte van het huidige niveau van 6,51 usc / ASK. LOT zal ook zorgen voor de hoogst mogelijke bedrijfszekerheid. Het doel is om de service regelmaat op 99% en de punctualiteit te handhaven op 87%. Dankzij deze, zal het de meest punctuele luchtvaartmaatschappijen ter wereld.