Wat de Golf luchtvaartmaatschappijen betekenen voor de Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen

vliegtuig-boekingen-midden-oosten-naar-vs

De recente klacht van de drie grote Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen over oneerlijke concurrentie van de Golf-gebaseerde carriers heeft veel krantenkoppen gegenereerd. De basis van de klacht was subsidies, maar op OAG, we dachten dat we zouden kijken naar wat de Golf vervoerders leveren aan de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij netwerken op het gebied van voeding verkeer op gateway luchthavens. Veel passagiers die reizen tussen de Golf of Indiase subcontinent en de VS vereisen binnenlandse luchtverbindingen in de VS die de Golf luchtvaartmaatschappijen niet in staat zijn te voorzien. De nummers kunnen verrassend zijn. In 2014, de Golf dragers geleverd bijna driekwart van een miljoen passagiers aan de Amerikaanse carrier-netwerken.

Houd in gedachten dat Emirates, Qatar Airways en Etihad tal van passagiers over de Atlantische Oceaan naar de VS brengen in hun vliegtuigen, maar de omvang van hun activiteiten is een fractie van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen. In juni 2015, Emirates, Qatar Airways en Etihad actief zijn rond 600.000 zitplaatsen op de transatlantische routes waarvan 95% tussen het Midden-Oosten en Noord-Amerika vluchten hadden en de rest tussen Europa en Noord-Amerika. Dit is vergelijkbaar met meer dan 3 m zitplaatsen geëxploiteerd door de grote drie Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen tussen Noord-Amerika en Europa, maar slechts 108.000 zitplaatsen tussen Noord-Amerika en het Midden-Oosten. Genoeg te zien dus op de vliegtuig tracker.

luchtvaartmaatschappijen-die-vluchten-hebben

De Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen hebben een enorm potentieel voordeel op de transatlantische, maar zonder goede verbindingen en effectieve alliantie relaties op Europese hub-luchthavens, hun vermogen om het Midden-Oosten te dienen en de Indische Subcontinent markt zal waarschijnlijk minder concurrerend dan service van of via een Golf hub te zijn.

De bottom line – ze missen. De markt voor vliegreizen vanuit het Midden-Oosten en de Indische subcontinent naar de VS is snel gegroeid. Gegevens van OAG Traffic Analyser laat er 2,7 miljoen passagiers uit het Midden-Oosten in 2014, een stijging van 30% ten opzichte van 2013 en er waren 1,3 miljoen passagiers uit de ISC, een stijging van 94% in een jaar. Dus wat doen de Golf luchtvaartmaatschappij diensten te leveren aan Amerikaanse luchtvaartmaatschappij binnenlandse netwerken? In 2014 bijna drie kwart van een miljoen (730.743) passagiers aangekomen in de Verenigde Staten te hebben gevlogen met Emirates, Qatar Airways en Etihad uit een Gulf luchthaven hub, of een punt achter en nam een ​​aansluitende vlucht op een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij. Dit komt neer op 2.000 passagiers per dag. Van deze 62% is verbonden met American Airlines / US Airways en 42% van de totale verbonden van Qatar Airways naar American Airlines / US Airways.

Het lijkt erop dat de Open Skies en verhoogde service van de Golf dragers naar Noord-Amerika heeft zowel gezorgd voor nieuwe vraag van de markt en er zijn voordelen voor zowel de Golf vervoerders en de Amerikaanse majors. Dus terwijl er een geldige discussie plaatsvindt, want nu de huidige regeling levert een bepaalde waarde all round.