Flightradar24

Flightradar 24 Instructies

Gebruik / werking van de kaart:

  • De kaart kan worden gewijzigd onder “Instellingen”.
  • Vliegtuigen worden als symbolen weergegeven.
  • Als er een vraagteken op een vliegtuig is, zijn alleen onvolledige gegevens beschikbaar.
  • De kaart kan verplaatst worden door op de linkermuisknop te drukken.
  • Gebruik het muiswiel om in of uit de kaart in te zoomen. Deze functie is ook mogelijk door op de balk (+/-) te drukken en met de toetstoetsen +/-.
  • Aan de onderkant van de kaart vindt u ook de kaartschaal als de lengte in nm (zeemijl) en km (kilometer).
  • Wanneer de gebruiker op het vliegtuigpictogram klikt, ontvangt hij de informatie van het vliegtuig aan de linkerkant van het scherm. Af en toe wordt een afbeelding van het vliegtuig weergegeven. De gebruiker ontvangt informatie over de vluchtroute en kan de luchthavens per kleur schatten.

De linker knoppen op de bovenste kaart

Met de functie “Jump to area” kan de gebruiker naar bepaalde gebieden van de aarde springen. Als de gebruiker een vinkje in “Terrein” plaatst, ontvangt hij ook een vereenvoudigde oppervlakte met straten en plaatsen; Als de gebruiker het vinkje verwijdert, komt de gewone kaart.

Met “Simple” wordt de kaart omgedraaid zodat er niet meer plaatsen en straten worden weergegeven. Als de gebruiker “Labels” kiest, krijgt hij een combinatie tussen “Map” en “Satellite”. Deze instelling is geschikt voor het zoeken naar ongemarkeerde luchthavens.

De juiste knoppen op de bovenste kaarten

Met behulp van “Zoeken” kan de gebruiker relatief snel naar vliegtuigen zoeken als hij het vluchtnummer (op het ticket) heeft. Het teken wordt altijd in de chat geplaatst.

Als de gebruiker het vluchtnummer in het zoekveld plaatst, moet hij “Zoeken” drukken om het vliegtuig op de kaart te laten zien. Het vliegtuig wordt in rood weergegeven. Als de gebruiker op de machine klikt, volgt de overeenkomstige weergave.

Met “Live” kan de gebruiker de vluchtbewegingen van de laatste 16 dagen afspelen. Het hoeft alleen de dag en de tijd te selecteren – in het volgende ontvangt u informatie over eerdere vliegroutes. Wanneer de gebruiker op “Exit Playback” klikt, gaat hij terug naar de live-modus.

Opmerking: alle tijden worden weergegeven in UTC (wereldtijd); de tijd staat bovenaan rechts van de kaart.

Map: De gebruiker komt op de kaart van Flightradar24.com.

Fligths: De gebruiker komt op de lijst van alle bestaande vliegtuigen. Met behulp van ‘Show on Map’ kan de gebruiker vervolgens naar het individuele vliegtuig zoeken en ze op de kaart weergeven. Als de gebruiker op F3 drukt, kan hij binnen de verstrekte gegevens zoeken. Het zoekveld kan worden gesloten door op de X te klikken.

Settings: Het kaartscherm kan worden gewijzigd. Er is ook een schuif onder de kaart – hier kan de gebruiker de helderheid van de kaart veranderen.

Show Airports: geeft de locaties van de luchthavens weer. De posities worden vertegenwoordigd door blauwe kruisen.

Aircraftabels: de roepnaam.

“Luchthavens” en “Vliegtuiglabels” dienen altijd geactiveerd te worden. Zo zijn belangrijke luchthavens en ook de oproepen van het vliegtuig vertegenwoordigd.

Aircraftcolor: De gebruiker kan een kleur van het vliegtuig symbool selecteren.

Aircraftsize: Er worden verschillende iconen weergegeven die zijn gebaseerd op de grootte van de machine.

De gebruiker moet “Aircraft” instellen op “Auto”. Zo kan het al met behulp van het symbool herkennen, of het nu een groot vliegtuig of zelfs een helikopter is.

Filter: Het filter kan gebruikt worden om het weergegeven vliegtuig op de kaart te verminderen.

Callsign: De gebruiker kan het volledige oproepteken of alleen onderdelen (DLH of DLH12y) invoeren.

Altitude: De gebruiker kan de vereiste luchthaven instellen met behulp van de schuifregelaars.

Speed: De gewenste snelheid kan met de schuifregelaars worden ingesteld.

Radar: De gebruiker kan kiezen voor een specifieke radar ontvanger.

Aircrafttype: De gebruiker kan een bepaald type vliegtuigen of onderdelen invoeren (A38 voor A380).

Als het filter Add wordt geklikt, verschijnt het geselecteerde filter onderaan het scherm. De gebruiker kan tegelijkertijd meerdere filters activeren. Uiteraard kunnen de filters ook verwijderd worden (X).

Als de gebruiker over ‘Over’ klikt, krijgt hij de Engelse omschrijving.

Met “Chat” kan de gebruiker het chatvenster openen.

De advertenties aan de linkerkant

De gegevens kunnen variëren, afhankelijk van het aantal weergegeven informatie. In de regel zijn de volgende tabbladen beschikbaar:

ROEPNAAM
IMAGE
AIRLINE
Vluchtnr
VANAF
TO
VLIEGTUIGEN
REG
HEX
HOOGTE
SPEED
TRACK
SQUAWK
POS
RADAR
WEBLINK
ADS-B omvat oproeptekens, hoogte, snelheid, hex, track, pos of squawk. De overige gegevens kunnen worden verkregen uit de handmatig onderhouden database.

Belsignaal: Boven is het belsignaal, dat de airlot bij de identificatie helpt. Met het belsignaal kan het vliegtuig ook worden gezocht en gevonden; soms is er ook een observatie in de chat. Het punt, rechts van het belsignaal, schakelt de volksvolgorde aan of uit.

Afbeelding: Als er een foto van de machine is, wordt dit weergegeven.

Luchtvaartmaatschappij: De eigenaar van de machine.

Vluchtnummer: Het vluchtnummer, dat staat op het displaypaneel (vliegveld) of op het ticket.

Van / naar: De gegevens gevonden door het vluchtnummer. De start- en bestemmingslocaties worden ook aangegeven in de IATA 3-lettercode.

Vliegtuig: Het type vliegtuig.

Reg.: Het officiële merk van de machine.

Hex.: Het internationaal unieke kenmerk van de machine (ICAO24).

Hoogte: De details van de luchthavens in meter en voeten.

Snelheid: de huidige snelheid.

Track: Huidige vluchtrichting.

Squawk: Dit is een code gecoördineerd in Europa door Euroclear. De code wordt ingevoerd door de piloot en kan ook door de piloot worden gewijzigd – door de luchtverkeersleider te bellen. Internationaal gestandaardiseerde zijn Squawk 7700 (Emergency), 7600 (communicatieprobleem), 7500 (gijzeling) en 7000 (Waarneming).

Pos.: Posities met breedtegraad en lengtegraad

Radar: De naam van de ADS-B ontvanger die de gegevens heeft ontvangen

Weblink: Het webadres, dat onder de radarplaats kan worden gevonden, kan worden gekopieerd en in de chat geplaatst.

Over Flightradar24

Hoe Flightradar24 werkt

Flightradar24 toont u het luchtverkeer in realtime. Flightradar24 gebruikt de zogenaamde ADS-B-technologie. Deze techniek zorgt ervoor dat u de vluchtinformatie direct van het vliegtuig krijgt.

Dit betekent ook dat Flightradar24.com alleen informatie kan verstrekken over vliegtuigen die ook een ADS-B transponder hebben. Dit is ongeveer 60 procent van alle vliegtuigen en kleine delen van privé- en militaire machines.

Wat is het dekkingsgebied?

Flightradar24 heeft een netwerk van ongeveer 300 ADS-B ontvangers. Deze vliegtuigen vertellen de gegevens naar de server. U ontvangt dan de informatie op de Flightradar24.com-kaart.

Het is dus alleen mogelijk om die vliegtuigen binnen de ontvangstruimte te zien, die ook een aangesloten ontvanger gebruiken. In Europa is de netwerkdekking ongeveer 90 procent. Er is ook een goede dekking in de VS, Nieuw-Zeeland, Canada, Australië, Brazilië en het Midden-Oosten, Japan, India, Rusland en de Maldiven.

Welke vliegtuigen staan ​​op de kaart?

Alleen vliegtuigen op de kaart met behulp van een ADS-B transponder worden weergegeven. Dit omvat de volgende machines:

  • Alle Airbus-modellen (A300, A310, A318, A319, A320, A321, A330, A340, A380)
  • BAe ATP
  • BAe Avro RJ70
    BAe Avro RJ85
  • BAe Avro RJ100
  • Boeing 737
  • Boeing 747
  • Boeing 757
  • Boeing 767
  • Boeing 777
  • Boeing 787
  • Embraer E190 (voornamelijk nieuwere modellen)
  • Fokker 70
  • Fokker 100
  • Gulfstream V
  • Gulfstream G500 / G550
  • McDonnell Douglas MD-10
  • McDonnell Douglas MD-11
  • Sukhoi Superjet 100
  • Iljuschin (nieuwere modellen)
  • Tupolev (nieuwere modellen)

De volgende vliegtuigen zijn niet zichtbaar omdat ze geen ADS-B transponder gebruiken:

  • ATR-42
  • ATR-72
  • Boeing 707
  • Boeing 717
  • Boeing 727
  • Boeing 737
  • Boeing 747-100
  • Boeing 747SP
  • alle CASA types
  • alle Bombardier Dash types
  • alle Bombardier CRJ types
  • Dornier 328
  • alle embryo types
  • Jetstream 32
  • Fokker 50
  • McDonnell Douglas DC-9
  • McDonnell Douglas MD-8x
  • McDonnell Douglas MD-9x
  • Saab 340
  • Saab 2000
  • ‘Air Force One’
  • talrijke militaire machines

Natuurlijk zijn er uitzonderingen:

  • Lufthansa CRJ900
  • een lot ATR-72
  • een Wideroe Dash
  • sommige MD8X van Onur Air
  • sommige Saab 340 (voornamelijk in Australië)
  • jongere patronen van Embraer ERJ-190
  • sommige privé cessnas

Hoe kan ik de dekking verbeteren in mijn eigen omgeving?

De netwerkdekking is afhankelijk van de gegevens van de privé ADS-B-ontvangers. Als u de dekking in uw omgeving wilt verbeteren, moet u een ADS-B ontvanger aanschaffen.

Als u al een AirNav Radarbox, een SBS1-1 ontvanger of een andere ADS-B ontvanger heeft en de Plan Plotter software of Radarbox Pro software heeft, kunt u de gegevens dan delen met Flightradar24.com.

Hoe kan u de ontvangen gegevens doorsturen van de ADS-B ontvanger naar Flightradar24.com?

Hebt u een ADS-B ontvanger en wilt u de ontvangen gegevens met Flightradar24 delen? Een korte e-mail naar info@flight24.com is genoeg. U moet uw locatie (dichtstbijzijnde luchthaven of stad) in de mail opgeven. Na een paar dagen ontvangt u een programma dat u op de computer moet installeren.

Zodra de software is geïnstalleerd, kunt u de gegevens doorsturen naar Flightradar24.com. De hoeveelheid gegevens die nodig zijn voor de software is relatief klein. Per maand moet u een dataverbruik van ongeveer 500 MB verwachten – dat is ongeveer 15 MB per dag. Veel ontvangers gebruiken 3G / GPRS / mobiel breedband, zodat de informatie kan worden verzonden naar Flightradar24.com.

Hoe lang moet u verbinding maken met het netwerk?

Er is geen tijdsperiode waarin u online met de ontvanger moet zijn. De andere gebruikers krijgen alleen informatie, als uw radar is aangesloten op het netwerk. Uiteraard zijn de gebruikers blij wanneer de gegevens altijd beschikbaar zijn.

Welke kosten moet je geconfronteerd hebben bij het kiezen van een ADS-B ontvanger?

De meest populaire ADS-B ontvangers zijn AirNav van AirNav Systems en SBS-1 van Kinnetic Aviation. De kosten zijn ongeveer 500 euro. Om een ​​beter bereik te krijgen, moet u een externe antenne kopen en zo hoog mogelijk installeren.

De prijs voor een externe antenne bedraagt ​​ongeveer 100 euro. De antenne kabel moet zo kort mogelijk zijn; U kunt ook een kabel met weinig verlies gebruiken. Het is belangrijk dat het signaalverlies zo laag mogelijk blijft. U kunt ook een signaalversterker gebruiken. Merk op dat de ontvanger op de computer moet zijn aangesloten.

Wat is het bereik van een ADS-B ontvanger?

Het bereik hangt af van tal van factoren. Het is belangrijk dat de antenne relatief hoog is en met een 360 graden zichtbaarheid. Het bereik ligt meestal tussen 250 en 350 km. In goede omstandigheden is 450 km ook mogelijk. Zo’n bereik kan bijvoorbeeld worden bereikt met een signaalversterker.

Vorige week presenteerde Flightradar24.com het luchtverkeer over mijn huis, nu is er plotseling geen informatie meer. Heb ik iets verkeerd gedaan?

Flightradar24 is een netwerk dat wordt gebruikt door vele ADS-B ontvangers ter wereld. Veel ontvangers zijn 24 uur online, alleen andere ontvangers van tijd tot tijd. Er zijn tal van redenen waarom de ontvanger offline is. Aan de ene kant zijn er technische problemen, anderzijds kunnen problemen met de internetverbinding ook mogelijk zijn.

Soms werd de ontvanger ook door de eigenaar gedreven of anders geplaatst. Er zijn meer dan 300 ontvangers, dus Flightradar24.com kan niet opgeven waarom verschillende ontvangers nu offline zijn of wanneer ze weer online zijn.

Dus als u altijd wilt weten welke vliegtuigen over uw huis vliegen, dan ontvangt u uw eigen ontvanger en netwerk met Flightradar24.com.

De webbrowser

Flightradar is 100% gebaseerd op JavaScript. JavaScript is een code die op de browser loopt. Als u Internet Explorer gebruikt, moet u een lagere prestatie verwachten. Om deze reden moet u Mozilla Firefox, Google Chrome of Opera gebruiken.

Mobiele apparaten

Er zijn apps voor iOS (iPod, iPad, iPhone) en ook voor Android. De apps zijn te vinden in de appstore (voor iOS) of op de Android Market. U kunt kiezen uit twee apps. Dus er is “Flightradar24 Free” en “Flightradar24 Pro”.

“Flightradar24 Free” is een gratis app, met beperkte vluchtinformatie. “Flightradar24 Pro” kost 5 US dollar (3 euro) en biedt uitgebreide vluchtinformatie.
De apps zijn niet beschikbaar voor Symbian, Windows Mobile of Blackberry.

Verleden, heden en toekomst

Flightradar24.com is in 2007 in Zweden gelanceerd. In het begin was het een hobbyproject. In 2009 is het netwerk, dat voorheen alleen beschikbaar was voor ontvangers uit Noord- en Centraal-Europa, geopend. Vanaf dit punt waren alle ADS-B-ontvangers in staat om te netwerken. Dit is ook de reden waarom Flightradar24.com – vandaag’s – in staat is om verder te ontwikkelen.

Flightradar 24

Flightradar24 is de ideale website als u de vluchten in realtime wilt volgen. U krijgt veel informatie over de transponder van de machine.

De informatie wordt verwerkt door Flightradar24 en vervolgens ter beschikking gesteld aan de gebruikers. De gegevens worden op de kaart weergegeven zodat u een relatief goed overzicht krijgt.

Vliegtuigonline.nl is een eenvoudige startpagina, zodat zelfs leken, die nog nooit eerder bij het volgen van een vlucht zijn betrokken geweest, een relatief snel inzicht krijgen in welke machines in de wolken zijn.

U heeft geen speciale software nodig, u hoeft geen uitzonderlijke kennis te hebben en hoeft geen enkele cent te betalen als u de services van Flightradar24 wilt gebruiken.

U heeft nodig, als u een bepaalde vlucht wilt volgen, een rechtop internetverbinding en natuurlijk het vluchtnummer. De vlucht wordt direct weergegeven nadat u het vluchtnummer op de pagina hebt ingevoerd.

U krijgt ook waardevolle informatie: de werkelijke hoogte van de machine, de bestemming en de huidige informatie over waar de machine zich bevindt.

Daarnaast leert u ook de huidige snelheid, de resterende vluchttijd, eventuele vertragingen of soms incidenten die tijdens de vlucht zijn gedocumenteerd.

Flightrader is een zeer nuttig hulpmiddel, dat wordt gebruikt door steeds meer mensen. Flightradar24.com wordt vooral gebruikt door mensen die op bepaalde vluchten wachten, omdat ze vrienden, familieleden of vrienden van de luchthaven moeten ophalen.

Flightradar wordt ook gebruikt door mensen die willen weten of hun vrienden of familieleden die op vakantie zijn, veilig zijn op het vliegtuig, hoe lang de machine nog op de weg is en of er incidenten zijn. Flightradar24 biedt u alle nodige informatie, zodat u geen zorgen hoeft te maken over uw geliefden.

Wanneer de website flightradar24.com is geopend, verschijnt er in het begin een kaart. Op deze kaart vindt u bijna alle huidige vluchten. De vluchten worden in real time of met een kleine vertraging weergegeven.

Zo zou men ook kunnen zien dat de Oekraïne veel werd overschreden nadat de MH17-motor neergestort was. Op de pagina zijn er tal van filters, die individueel kunnen worden aangepast; Daarnaast kan ook gerichte informatie worden gezocht en ook gevraagd.

Individuele luchtvaartmaatschappijen (Lufthansa en dergelijke), typen vliegtuigen (Airbus A380 en dergelijke) of zelfs start- en bestemmingslocaties kunnen worden gezocht en / of gefilterd.

Bovendien zijn combinaties van verschillende filters ook mogelijk. Zo kunnen bijvoorbeeld alle machines van een bepaald type en een bepaalde luchtvaartmaatschappij worden gezocht, die op weg zijn naar Frankfurt, Berlijn of Wenen.

Een klik op het vliegtuig onthult talrijke details: de informatie over het registratienummer, de huidige luchthavens, de klim en de wastafel, evenals de huidige vliegsnelheid.

De functies Data / History en de Flight History bieden een inzicht in de individuele vluchtbewegingen. Aan het begin wordt de luchtvaartmaatschappij geselecteerd, daarna een overzicht van de huidige en reeds uitgevoerde vluchten.

Daarnaast zijn reeds geboekte vluchten gesorteerd op datum. De vluchten kunnen specifiek geselecteerd worden en vervolgens op de kaart worden weergegeven. Het voordeel is dat het vliegtuig verschuift, vergroot en ook in omvang kan worden verlaagd.

De vlucht van de Duitse elf werd gezien als ze vloog naar Berlijn na de finale van het WK. Het was de vlucht LH2014. Hij stelde echter niet de luchthaven naar Tegel, maar maakte een eredronde in Berlijn.

Ook de Malian Boeing 777 van de Maleisische Luchtvaartmaatschappij (MH17) kan op deze manier worden vervolgd.

Alle informatie, zowel in real-time als later, is niet altijd foutvrij of compleet. Er zijn tal van gebieden boven de oceanen die geen vluchtvolgorde toestaan.

Dit komt omdat de benodigde ontvangststations hier ontbreken. Dus als u op een vlucht van Frankfurt naar Zuid-Amerika bent, mag u niet verbaasd zijn als het vliegtuig verdwijnt over de Atlantische Oceaan.